Záhradné trampolíny: ako si vybrať vhodný model a zaujímavé fakty

Záhradné trampolíny výber

Po celom svete záhrady rodinných domov zdobia trampolíny. Deti, ale aj dospelí si na trampolíne môžu užiť skvelú zábavu, no skákanie na trampolíne má aj mnoho zdravotných benefitov. Aby ste si vybrali tú najlepšiu trampolínu, je potrebné zvážiť niekoľko faktorov. Tento článok vám pomôže vybrať si vhodný model trampolíny na záhradu, no dozviete sa aj niekoľko zaujímavých faktov o tomto doplnku.

Tip pre vás: S olivovým olejom si pripravíte zdravé recepty na obed

Na čo sa zamerať pri výbere trampolíny

Jedným z najdôležitejších faktorov pri výbere trampolíny je jej veľkosť a tvar. Trampolíny môžu mať rôzne tvary: najčastejšie sú okrúhle, no môžete sa stretnúť aj s štvorcovými alebo obdĺžnikovými modelmi. Okrúhle trampolíny patria nielen k najbežnejším, ale aj cenovo najdostupnejším variantom do záhrad. Obdĺžnikové a štvorcové trampolíny nachádzajú uplatnenie najmä na športové účely, pretože poskytujú viac priestoru na skákanie.

Podľa toho, aký priestor máte k dispozícii v záhrade, ale aj podľa toho, koľko osôb bude na trampolíne skákať, si zvoľte vhodnú veľkosť trampolíny. Ak máte malú záhradu, je vhodné vybrať si trampolínu s priemerom do 3 metrov, ak máte väčšiu záhradu, pokojne si doprajte aj priestrannejší model s priemerom 3 až 5 metrov.

Aby sa skákanie na trampolíne nepríjemne nezvrtlo a predišli ste nepríjemným zraneniam, hľadieť treba aj na bezpečnostné prvky. Samozrejmosťou by mala byť kvalitná bezpečnostná sieť, ktorá zabráni pádu z trampolíny, ale aj ochranné polstrovanie kovovej konštrukcie a kryt pružín. Uprednostnite trampolíny vyrobené z kvalitných materiálov prispôsobených vystaveniu poveternostným vplyvom, ale aj intenzívnemu používaniu. Rámy vyrobené z pozinkovanej ocele majú dlhšiu životnosť. Skákacia plocha by mala byť z pružného, ale zároveň odolného materiálu prispôsobeného opakovanej námahe a vystaveniu slnečnému žiareniu.

Na bezpečnosť a tiež čo najväčšiu životnosť trampolíny má okrem toho vplyv aj jej nosnosť. Model, ktorý si zvolíte, by mal mať dostatočnú nosnosť pre všetkých používateľov. Bežné záhradné trampolíny zvyknú mať nosnosť približne 100 až 150 kilogramov, no väčšie modely mávajú spravidla vyššiu nosnosť. Určite ju neodporúčame prekračovať.

Neprehliadnite: Jednoduché a rýchle tipy s ponorným mixérom na zdravé raňajky

trampolínaillustrissima / stock.adobe.com

Nepodceňujte silu doplnkov

Aj praktické príslušenstvo, ako schodíky k trampolíne, ktoré ahčia vstup na trampolínu, kotviaca sada na upevnenie a zabezpečenie trampolíny proti vetru, kryt na ochranu pred dažďom zvyšujú bezpečnosť pri jej používaní.

Okrem toho si môžete k trampolíne zadovážiť organizér na osobné veci. Vďaka nemu už nebude okolo trampolíny pohádzané množstvo vecí od topánok cez kľúče alebo smartfóny a môžete ich mať pekne upratané. Nebudú tak zavadzať na skákacej ploche či mimo nej, zabránite potkýnaniu alebo dokonca úrazom. Aby ste dosiahli ešte väčšiu zábavu, môžete si k trampolíne zaobstarať aj lopty a ďalšie pomôcky na hranie, ktorými okoreníte skákanie.

Zaujme vás: Rastliny pre šťastie v domácnosti a nové finančné príležitosti

Zaujímavosti o trampolínach, ktoré ste možno netušili

  • Prvá trampolína vznikla v roku 1936 a používala sa na tréning gymnastov.
  • Inšpiráciou k jej vzniku boli siete cirkusových akrobatov.
  • NASA využíva trampolíny na tréning astronautov pred cestami do vesmíru.
  • Skákanie na trampolíne má mnoho zdravotných benefitov. Okrem iného môže zlepšiť lymfatický tok a funkciu imunitného systému, ale môže pomôcť aj zvýšiť hustotu kostí.
  • Popularita trampolíny vzrástla počas 50. a 60. rokov minulého storočia, pretože sa čoraz viac používala pri cvičení, nielen pri zábave.
  • V niektorých kultúrach je trampolína súčasťou tradičných osláv a rituálov.
  • V niektorých krajinách sa trampolíny využívajú pri vojenskom výcviku.
  • Trampolíny často používajú profesionálni kaskadéri vo filmoch a televíznych reláciách.
  • Trampolína sa používa aj ako terapia pre jedincov so zmyslovým a motorickým postihnutím.
  • V roku 1964 sa trampolína po prvýkrát objavila na majstrovstvách sveta.
  • Trampolína sa stala súčasťou olympijských hier v roku 2000.
  • V roku 2005 George Rutledge vytvoril rekord, keď za 24 hodín 60 017-krát skočil na trampolíne.
0 komentárov
autor komentu

Vaše meno:

ČO ČÍTAJÚ OSTATNÍ

Z NÁŠHO YOUTUBE