Keď Nostradamus v 16. storočí predpovedal budúcnosť, nemohol ani tušiť, ako rýchlo sa bude svet meniť v digitálnej ére. Keby žil dnes, možno by medzi svojimi proroctvami spomenul aj význam prvého dojmu v online svete. Tak ako Nostradamus veril v silu okamžitého vhľadu do budúcnosti, moderní marketéri veria v silu okamžitého vizuálneho vplyvu. V dnešnej dobe sa totiž rozhodnutia o dôveryhodnosti webstránky dejú rovnako rýchlo a intuitívne, ako kedysi ľudia verili proroctvám. A práve tu prichádza na rad fascinujúca štatistika o rýchlosti, s akou si užívatelia vytvárajú názor na webstránku.
Priemernému používateľovi trvá približne 0,05 sekundy, kým si vytvorí svoj názor na váš web, pričom tento dojem na 94 percent súvisí s dizajnom. Tieto čísla sú ohromujúce, preto udržať krok s najnovšími trendmi vo webovom dizajne nebolo nikdy dôležitejšie. Nemusíte byť špičkový vývojár, postačí vám web developer kurz, na ktorom sa naučíte všetko potrebné. Online kurzy s certifikátom dnes už nahradia roky štúdia strávené nad knihami. Poďme sa spolu pozrieť na hlavné trendy webového dizajnu v roku 2024, aby ste ich vy a vaša organizácia mohli implementovať, a tak potešiť spotrebiteľov a všetky zainteresované strany.
Odporúčame: Potrebujete peniaze rýchlo a na čokoľvek? Je to jednoduché
5 trendov vo webdizajne, ktoré sú IN:
1. Animácie a ilustrácie
Animácie sa stali veľmi populárnymi v modernom webdizajne. Trend mikroanimácií pokračuje aj v roku 2024. Mali by zostať jemné a oživiť celkový zážitok z vašej stránky, namiesto toho, aby používateľov rozptyľovali alebo zahlcovali. Mikroanimácie môžu zdôrazniť to, čo je na stránke dôležité a upozorniť na konkrétny text alebo obrázky. Ilustrácie začali nahrádzať fotografiu, čo sa spája s ďalším trendom optimalizácie rýchlosti načítania webových stránok.
Ilustrované obrázky sa zvyčajne načítavajú rýchlejšie, pretože majú často menšiu veľkosť súborov. Otvára sa tu kreatívny priestor pre ilustrácie, ktoré sprostredkujú jedinečné nápady a koncepty, ktoré fotografie nedokážu. S týmto vám pomôže aj umelá inteligencia a jej nástroje na tvorbu obrázkov. Nie je to nič zložité, na začiatok vám postačí aj klasický Online kurz Umelá inteligencia (AI).
Neprehliadnite: Zmena života: 10 krokov ku šťastiu za 60 dní
Depositphotos2. Prístupnosť a inkluzívnosť
Nie je žiadnym tajomstvom, že organizácie chcú zabezpečiť dostupnosť a inkluzívnosť v každom bode podnikania, a to sa týka aj webového dizajnu. Dochádza k posunu smerom k obmedzeniu špeciálnych efektov, ktoré môžu spôsobiť nechcený šok, ako aj k auditu farieb, rozloženia a navigácie webovej stránky, aby sa zabezpečilo, že bude prístupná aj pre ľudí so zdravotným znevýhodnením. Inkluzívny webový dizajn zabezpečuje, že web je použiteľný, kultúrne citlivý, eticky zodpovedný, intuitívny a primeraný veku. Znamená to sprístupniť základné funkcie všetkým a navrhovať konzistentné prostredie naprieč zariadeniami a prehliadačmi.
3. Responzívny dizajn naprieč zariadeniami
Trendom, ktorý súvisí s dostupnosťou a inkluzívnosťou, je vývoj responzívneho dizajnu pre stolné počítače, mobilné zariadenia a tablety. To znamená, mať na pamäti ergonómiu, ktorá pomáha používateľom znižovať ich námahu. Ako sa môžu používatelia dostať do ponuky, vybrať možnosti a prechádzať po stránke len palcom?
Dizajnéri môžu túto skúsenosť optimalizovať pomocou používateľského prieskumu a testovania. Ďalšou súčasťou responzívneho dizajnu je rýchlosť. Miera odchodov zo stránky sa rapídne zvýši, ak sa načíta za tri sekundy namiesto jednej. Stránky s náročnou grafikou sa môžu načítavať dlhšie, a preto dosahujú horšie výsledky vo vyhľadávačoch ako weby s jednoduchým dizajnom.
Zaujme vás: Cukrovka a obezita: Najnovší výskum prichádza s novou nádejou pri ich liečbe!
4. Personalizovaný a geograficky lokalizovaný obsah
Geolokácia je trend, ktorý pokračuje aj v roku 2024, najmä pre webové stránky e-shopov. Webová lokalita s geografickou polohou zobrazuje rôzny obsah, jazyk, počasie a správy, podľa polohy používateľa. Na základe týchto informácií môžu webové stránky personalizovať obsah, ako je úprava rozloženia alebo farieb, alebo povoliť push notifikácie a cielený marketing na poskytovanie zliav a odporúčaní.
5. Abstraktné a retro dizajny
Rovnako, ako sme zaznamenali posun od fotografie k ilustrácii, trendom v roku 2024 je používať abstraktné dizajny a pôsobiť na city nostalgickými vizuálmi. Mnoho webových stránok sa zameriava na strohosť dizajnu, ako sú jednoduché línie, dvojfarebné schémy a typografia v retro štýle. Trendy používané vo webovom dizajne sú čoraz abstraktnejšie, pričom využívajú farby a tvary, ktoré vyvolávajú emócie a spomienky na minulosť.
Weboví dizajnéri zdôrazňujú dôležitosť “bieleho miesta” ako príklon k minimalizmu. Či už ide o stránku na predaj topánok, wellness alebo online magazín, zväčšenie bieleho priestoru medzi sekciami, odsekmi a obrázkami prináša oddych pre oči a myseľ, a prirodzene zdôrazňuje to, čo je dôležité.
Vaša cesta vo webdizajne sa môže začať už dnes. Zapíšte sa do online kurzu a vytvorte si stránku podľa najnovších trendov.