Cvičenie na dovolenke - ako zostať vo forme aj počas cestovania?

Vzdialiť sa od reality počas dovolenky je dobré nielen pre dušu, ale aj pre telo. Kto je však zvyknutý na pravidelný pohyb, tomu by mohlo cvičenie počas týchto dní veľmi chýbať. A preto aj dovolenka môže byť ideálnym časom na cvičenie. Tým, že sa oslobodíte od svojej rutiny a otvoríte svoju myseľ novým možnostiam, zrelaxujete aktívnym spôsobom.

Našťastie, existuje veľa možností a spôsobov, ako zapojiť cvičenie do vášho relaxačného programu aj počas dovolenky – či už ste na horách alebo pri mori. Mnohé rezorty a hotely majú už teraz pre svojich hostí k dispozícii bazén či posilňovňu, a tak ponúkajú viacero možností vyžitia. Ak však chcete športovať v prírode a využiť dovolenkové prostredie, nechajte sa inšpirovať našimi tipmi.

Aktívna dovolenka

Ak si chcete zachovať svoju kardio vytrvalosť a zároveň sa zabávať, existujú rôzne dovolenky, ktoré vám poskytnú skvelý tréning aj bez toho, aby ste mali chuť cvičiť. Veľmi jednoducho viete spojiť pohyb so zábavou, a tak sa cvičenie môže stať príjemnou súčasťou vašej zaslúženej dovolenky.

Prechádzka po pláži

Chôdza v mäkkom piesku je náročnejší tréning, pri ktorom spálite viac kalórií v porovnaní s chôdzou po rovnej zemi. Niektorí odborníci tvrdia, že pri chôdzi v mäkkom piesku môžete spáliť dvakrát toľko kalórií.

Udržujte svoje nohy v bezpečí nosením topánok a začnite krátkymi prechádzkami, aby ste si na to zvykli. Budete prekvapení, aké je to ťažké.

Plážový volejbal

Počas hrania plážového volejbalu môžete spáliť viac ako 150 kalórií za hodinu, a to v závislosti od toho, ako budete aktívni. Je to navyše aj skvelý spôsob, ako sa pri zábave stretnúť s inými ľuďmi na pláži.

Surfovanie, plávanie a šnorchlovanie

Surfovanie je celotelové cvičenie, ktoré bude výzvou pre každý sval vo vašom tele. Aj keď sa len tak vyvalíte do vĺn, skvele si zacvičíte.

Šnorchlovanie je o niečo pokojnejšie, ale môžete pridať intenzitu plávaním. Ak ste na pláži, kde nie sú veľké vlny, oblečte si šnorchlovacie vybavenie a pár kôl si zaplávajte, aby sa vám rozprúdila krv.

Bicyklovanie

Dlhé jazdy na bicykli sú skvelým spôsobom, ako vidieť okolitú prírodu a zároveň si zacvičiť s nízkou intenzitou. Ak si doprajete čas pre seba a pôjdete celý deň, spálite kalórie bez toho, aby ste na to mysleli.

Neprehliadnite: Zastavte priberanie! Vyvarujte sa týchto zbytočných chýb a majte svoju váhu pod kontrolou

dovolenka

Zdroj: Depositphotos

Beh

Beh je skvelým spôsobom, ako precvičiť telo, a navyše pri ňom môžete spoznávať aj okolie vašej dovolenkovej destinácie. Ideálne je si beh naplánovať na každý deň, kedy budete na dovolenke. Stačí pritom kratší beh s dĺžkou 1 – 5 kilometrov, a to predovšetkým podľa vašich časových možností a fyzickej kondície.

Turistika

Pokiaľ k prechádzkam pridáte nadmorskú výšku, spálite viac kalórií. A ak nosíte batoh, budete páliť kalórie ešte viac.

Golf

Golf môže byť pre telo doslova neužitočný tréning, ak budete jazdiť na golfovom vozíku a piť alkoholické nápoje pri každej jamke. Ak však chcete spáliť viac kalórií, majte pri sebe palice a prejdite sa. Za hodinu tak spálite približne 200 – 300 kalórií.

Zdvíhanie závažia na cestách

Nájsť zábavné kardio aktivity môže byť jednoduché aj na dovolenke. Zdvíhanie závažia však predstavuje väčšiu výzvu. Zvyčajne nemáte veľa vybavenia a myšlienka ísť do hotelového fitness nie je taká príťažlivá, keď sa snažíte zabaviť predovšetkým vonku.

Nemusíte však robiť veľa, aby ste si udržali silu a svaly, aj keď ste na cestách! Rýchly tréning s vlastnou telesnou hmotnosťou, odporovými gumami alebo plnými fľašami s vodou vás udrží silnými a fit, až kým sa nevrátite domov k svojej obvyklej rutine.

Odporúčame aj: Cvičenie so stoličkou - spevnite si telo jednoducho aj doma!

aktívna dovolenka

Zdroj: Depositphotos

Čo sa stane, ak nebudete cvičiť?

Ak sa rozhodnete využiť dovolenku na úplný odpočinok od cvičenia, možno sa budete čudovať, čo sa stane s vaším telom.

To, ako rýchlo stratíte vytrvalosť a/alebo svaly, závisí väčšinou od vašej genetiky, ale:

  • aeróbna sila môže klesnúť o 5-10 % za tri týždne bez cvičenia.
  • všetky vaše „zisky" by mohli byť preč asi po dvoch mesiacoch nečinnosti.
  • čím ste viac fit, tým rýchlejšie strácate kondíciu, ak prestanete cvičiť.
  • máte tendenciu strácať aeróbnu kapacitu rýchlejšie ako svalovú silu.

Svaly sú odolné a uchovávajú si spomienku na všetky cvičenia, ktoré ste robili. Ak si vezmete týždeň voľna, pravdepodobne to nebude veľký rozdiel, ale môže byť ťažšie vrátiť sa na predchádzajúce úrovne.

Hľadanie spôsobov na dovolenke, ako zostať čo najaktívnejší, vás udrží v kondícii, pomôže vám vyhnúť sa prírastku hmotnosti a trochu zjednoduší prechod späť do skutočného života.

0 komentárov
autor komentu

Vaše meno:

ČO ČÍTAJÚ OSTATNÍ

Z NÁŠHO YOUTUBE