Zažite úspech v novom roku! Osvojte si tieto zvyky a dosiahnete všetko, čo si zaumienite

Pozitívna psychológia hovorí, okrem iného, aj to, že existujú dve prekážky:

  1. neveriť, že môžeme dosiahnuť svoje ciele,
  2. neidentifikovať cesty, ako ich dosiahnuť.

Snáď najväčším príkladom toho je naša obrovská tendencia dávať si a zároveň aj takmer okamžite opúšťať novoročné predsavzatia.

Čo teda odlišuje ľudí, ktorí dosiahnu svoje ciele od tých, ktorí ich nedosiahnu? Ak ste odhodlaní dotiahnuť svoje ciele do konca, existujú naozaj overené rady, vďaka ktorým to môžete dokázať.

Základom je prepojiť každý váš cieľ s otázkou „PREČO“. Dosahovanie cieľov je jednoduchšie, keď sú zmysluplné a spojené s dôvodom a účelom – práve spomínanou otázkou a odpoveďou na vaše „prečo“. Ako nás to dokáže motivovať?

Predsavzatia na ceste k úspechu

Keď spojíte svoj cieľ s otázkou „PREČO“, okamžite sa stane niekoľko vecí:

  • zameriate sa na cieľ tým, že odstránite rozptýlenie alebo iné úlohy, ktoré nie sú v súlade s požadovaným výsledkom.
  • vaša vízia a nápady sa dajú ľahšie načrtnúť, pochopiť a komunikovať, pretože sa zámerne zameriavate na dôvod, prečo chcete niečo urobiť, a na to, ako vás to ovplyvní.
  • je jednoduchšie rozhodnúť sa, čo by ste mali a nemali robiť, pretože vaše priority sú spojené s účelom.
  • začnete chápať, čo je pre vás vo vašom živote a kariére najdôležitejšie, a to vytvára zrozumiteľnosť a zmysel.

Ak chcete zistiť „prečo“ v súvislosti s cieľom, ktorý ste si stanovili, použite toto jednoduché vyhlásenie: "Chcem _________, aby som mohol/mohla _______."

Vaše „prečo“ bude pre vás jedinečné a jeho skorá identifikácia vám pomôže udržať sa na správnej ceste.

Odporúčame: Raňajky a kalórie: Koľko ich prijímať, aby ste mali dostatok energie?

šťastný nový rok

Zdroj: Depositphotos

Začnite v malom a začnite ihneď

Je pravdepodobné, že ak si dáte nový cieľ, jeho dosiahnutie si bude vyžadovať čas, energiu a sústredenie. Je oveľa pravdepodobnejšie, že uspejete, ak začnete malými zmenami v správaní, ktoré vás nasmerujú na správnu cestu.

Výskumy ukazujú, že zmena návyku alebo vytvorenie nového zvyku môže trvať 18 až 66 dní. Ak si stanovíte nerealistický cieľ, môžete stratiť motiváciu skôr, ako začnete.

Najdôležitejšie je:

  • vytvoriť si návyk,
  • pravidelne na ňom pracovať,
  • venovať mu dostatok času.

Takto sa pripravíte na úspech, ktorý pri dôslednej práci na svojom cieli s najväčšou pravdepodobnosťou aj dosiahnete.

Rozdeľte si svoje ciele

Keď sa pozeráme na jeden hlavný cieľ, často máme tendenciu ho vnímať ako nedosiahnuteľnú métu. Vtedy nás prepadne pocit neistoty a zbytočná panika, pričom dosiahnutie cieľa máme tendenciu odložiť.

Namiesto toho ale urobte:

  • rozdeľte si hlavný cieľ na čiastkové ciele,
  • každý deň urobte aspoň jeden krok a motivujte sa,
  • uvedomujte si dosahovanie jednotlivých čiastkových cieľov,
  • buďte so sebou spokojné a nebuďte na seba až príliš prísne.

Odporúčame: Švédske upratovanie - döstädning: Vieme, prečo by ste ho mali vyskúšať aj vy!

úspech

Zdroj: Depositphotos

Pred začiatkom odstráňte prekážky

Skôr, ako začnete s cieľom, položte si otázku: „Čo by mi mohlo zabrániť v dosiahnutí tohto cieľa?" Identifikujte a zapíšte si svoje potenciálne prekážky, výhovorky alebo obavy, ako aj to, ako ich budete zvládať.

Tým, že si svoje bariéry zapíšete, odstránite veľkú časť vášho strachu a častokrát aj zbytočné obavy. Za týmto druhom expresívneho písania stojí psychologický výskum, ktorý poznamenáva, že keď znepokojujúce alebo úzkostlivé myšlienky napíšete na papier, odložíte ich zo svojej mysle a uvoľníte priestor vo vašom premýšľaní, aby ste sa mohli sústrediť na pozitívne dosahovanie svojich cieľov.

Pretože ciele, ktoré vedú k zmene životného štýlu, si vyžadujú VEDOMÉ zmeny.

Oslavujte svoje víťazstvá

Nie vždy všetko pôjde podľa plánu, ale keď sa pozastavíte nad tým, aby ste zhodnotili, čo sa podarilo pri dosahovaní čiastkových cieľov, veľa sa naučíte a budete lepšie pripravení do ďalšej práce .

Oslava vašich úspechov nie je len skvelým pocitom, ale zároveň aj:

  • uvoľňuje dopamín vo vašom mozgu, 
  • posilňuje správanie a návyky, ktoré potrebujete, aby ste dosiahli ďalší cieľ, ktorý ste si stanovili.

Oslava svojich víťazstiev umocňuje uvedomovanie si vašej hodnoty a pomáha vytvárať udržateľnejšie návyky pri dosahovaní vašich túžob.

Odporúčame aj: Vibrátor a jeho benefity: Spoznajte s nami týchto TOP 9!

0 komentárov
autor komentu

Vaše meno:

ČO ČÍTAJÚ OSTATNÍ

Z NÁŠHO YOUTUBE